Haridus

Muuseumitunnid õpilastele

Muuseumitundide hind on 5€ osaleja kohta.
Broneerides korraga samale klassile/rühmale vähemalt kolm muuseumitundi õppeaasta jooksul, on iga muuseumitunni hind 4€ osaleja kohta. Soodustuse aluse annab külastuskaart, mille saate esimesel tunnil muuseumi kassast.

Enamik muuseumitunde kohanduvad vastavalt osavõtjate vanusele.

Muuseumitundide broneerimine siit
Lisainformatsioon ja koostöö

 

Teie arvamus on väga oluline meile – leia hetk ja tagasisidesta meie muusemitunde siin

 

 

LINNA VÕIMSAIM TORN

Räägime Kiek in de Kökis Tallinna eelloost, linna kindlustamisest, kuritööst ja karistustest, linna laastanud sõdadest, taudidest ja näljahädadest.

Avastame Mustpeade rolli Liivi sõjas ning tutvume relvadega, mida linna kaitsmisel kasutati.

Saame teada, kuidas laeti vana kahurit  ning millise rohuta meie tornis hakkama ei saadud.

Tunni lõpetab põnev meeskondlik otsimismäng leidmaks keskaja elulisi esemeid.

SOBIB I, II ja III kooliastmele
KESTAB 1 h, koos otsimismänguga 90 min
LÕIMITUD on ajalugu ja inimeseõpetus

#käedkülge #kindlused #arhitektuur 

KATKUTOHTRI MASK JA APTEEKRI AARDEKIRST

Õpilased saavad teada, kuidas mõjutasid kesk-ja varauusaegse linnakodaniku elu ja mõttemaailma suured epideemiad ja millest need tingitud olid. Räägime sellest, kuidas apteekrid ja arstid haiguste vastu rohtu leidsid ning millised ametimehed veel abi osutasid tervise taastamisel. Saame teada, millistest ravimtaimedest rohtu segati ning miks meie muuseumis seisev katkutohter nii tontlikku maski kannab. Lõpuks saab igaüks endalegi meisterdada katkutohtri ravimikotikese.

Muuseumitunni käigus on haaratud aktiivselt kõik meeled.

Maski meisterdamise õpetus

KESTAB  90min
SOBIB I, II, III kooliastmele
LÕIMITUD on ajalugu, inimeseõpetus, bioloogia

#hügieen #epideemiad #ravimtaimed #meeltele #keskaeg

 

 

 

 

LEHMAST LOHENI

UUE NÄITUSE  “Linnaloom. Lehm, lutikas ja lohe Tallinna ajaloos” MUUSEUMITUNNID

Saame teada, kuidas nägi Tallinn välja 500 aastat tagasi, kui siin jooksid ringi sead, lehmad aeti hommikul linnast välja karjamaale ja autode asemel olid hobused.

Millised loomad on läbi aegade olnud linnaelanike nuhtluseks?

Mõistatame loomateemalisi vanasõnu, vaatame millised loomad on olulist rolli mänginud piiblilugudes ja milliseid müstilisi loomi peale lohede veel arvati olemas olevat.

Tunni lõpetame käelise tegevusega – lasteaialapsed saavad värvida-meisterdada kolme lõviga lipu ja koolilapsed kujundada omale vapi või meisterdada maske.

Lõimitud on kunst, ajalugu ja loodusõpetus.
Sobib lasteaiale ja I kooliastmele.

SOBIB lasteaiale, I kooliastmele
KESTAB 90 min
LÕIMITUD inimeseõpetus, kunst, loodusõpetus

 

HARIDUSLIKUD JA MEELT LAHUTAVAD MÄNGUD

 

  • Põnev ja hariv võistkondlik orienteerumismäng „Tallinna legendid ja tõsielu” on mõeldud põhikooli ja gümnaasiumiõpilastele, kuid sobib ka täiskasvanuile meelelahutuseks ning ajalooteadmiste värskendamiseks.

Orienteerumismängus tutvutakse ajalooliste paikade ja hoonetega Toompeal ja all-linnas. Kõrvuti vanalinnas kaardi järgi orienteerumisega tuleb mängu jooksul vastata erinevatele küsimustele või lahendada kergemaid ülesandeid nii ajaloofaktide kui ka põnevate legendide kohta. Võistkonnad alustavad ja lõpetavad mängu Kiek in de Köki suurtükitornis. Maksimaalne osalejate arv on 30 õpilast.

KESTAB 90 min
SOBIB II ja III kooliastmele, gümnaasium
Osavõtt ühele õpilasele 5€

 

  • Otsimismäng “Kiek in de Köki saladused”

Otsimismängu käigus tutvutakse Kiek in de Köki muuseumiga, saab lahendada kergemaid ülesandeid Tallinna ajaloo ja legendide kohta. Võistkonnad alustavad ja lõpetavad mängu Kiek in de Köki suurtükitornis. Maksimaalne osalejate arv on 30 õpilast.

KESTAB 60 min
SOBIB II ja III kooliastmele
Osavõtt ühele õpilasele 5€

 

  • Orienteerumismäng “Tõved ja tohtrid vanas Tallinnas”

.Mäng on sobiv alates 7. klassist. Selle käigus saab avastada vanalinna põnevaid kohti -saab teada, kus asub Piiskopi maja, Dominiiklaste klooster, kui vanaks saab Raeapteek, milline hirmus haigus vaevas linnaelanike läbi ajaloo, kus asus Püha Barbara kalmistu ja milliseid ravimeid müüdi apteegis, milliseid ravimtaimi kasvatati linnamüüri ääres  Võistkonnad alustavad ja lõpetavad mängu Kiek in de Köki juurest.

KESTAB  u 90 min
SOBIB III kooliaste ja gümnaasium

#õuesõpe #meeskonnatöö